Zamawiaj ulotki DL: wybierz gramaturę papieru.

 

Ulotki DL

Format ulotki DL umożliwia jej wykorzystanie w wielu sytuacjach i do wielu zadań. Ważną cechą tego produktu jest to, że nie jest z góry określone do czego ma być wykorzystywany. Ulotki DL mogą być stosowane w różnych branżach. Mają one na tyle uniwersalny i za razem ciekawy wygląd, że z powodzeniem będzie można je wykorzystywać w różnorakich sytuacjach. Wydrukowanie ulotek DL umożliwia dotarcie do różnych klientów. Ten rodzaj ulotki jest dostępny w różnych gramaturach papieru. W połączeniu z optymalną wielkością uzyskujemy doskonały produkt, który można wykorzystać na wiele sposobów. Można idealnie dopasować produkt do własnych potrzeb, co wpływa na optymalizację kosztów. W konfiguracji z niskimi gramaturami papieru może posłużyć jako zwyczajna ulotka. Tworząc niepowtarzalny projekt, zaprzęgając kreatywność, można uzyskać wysoce wyspecjalizowaną reklamę. Ulotka DL możne być reklamą masową, ale stosując różne gramatury papieru i ciekawe projekty można uzyskać bardzo interesujące rozwiązania dla twojego marketingu. Ulotki DL są masowo wykorzystywane jako standardowa reklama służąca do informowania o usługach, wydarzeniach lub o ogólnie pojętej ofercie firmy. Z ulotek DL można w łatwy sposób uzyskać zaproszenia. Po prostu wystarczy wydrukować materiał na grubszym papierze, a dzięki temu uzyskamy efekt prestiżu. W połączeniu z dobrym projektem efekt ten będzie jeszcze bardziej zauważalny.

 

Format ulotki DL

Ulotka DL ma format 99 na 210 mm (netto), jest to wielkość użytku po przycięciu. Ważne jest, aby podczas przygotowania projektu doliczyć po dodatkowe 3 milimetry spadu z każdej strony. Ulotka będzie wtedy miała format 105 na 216 mm. Dzięki tym dodatkowym milimetrom będzie istniała możliwość idealnego przycięcia ulotki do formatu wyjściowego. Te kilka dodatkowych milimetrów pozwoli na prawidłowe zrealizowanie zlecenia.

Ulotka-DL-kategoria-opisu


Gramatura papieru

Istnieje możliwość drukowania ulotek DL w kilku wariantach gramatur. W zasadzie każdy z papierów jest dostępny w wariancie błyszczącym i matowym. Dzięki różnym grubościom i możliwości zadruku na papierach matowych i błyszczących istnieje możliwość idealnego dopasowania produktu do własnych założeń.

Ważne jest to, że gramatura ma wpływ na sztywność końcową ulotek. Papiery w gramaturach 130-135 g są stosunkowe wiotkie. Znacznie większą sztywność zachowują papiery 170-gramowe. Papiery o niskich gramaturach stosuje się częściej do produkcji materiałów, które mają być wykorzystywane jako reklama masowa. Papiery o gramaturze 130-135 g idealnie nadają się do produkowania ulotek, których celem jest dotarcie do jak największej ilości ludzi. Papiery o wyższej gramaturze, takie jak 170 g czy 250 g doskonale będą się sprawdzać w przypadkach, w których chcemy dodatkowo podkreślić treść przekazu walorami estetycznymi. Wysokie gramatury papierów nadają się do tworzenia zaproszeń jak również eleganckich opisów usług i produktów.

Jeśli bardzo Ci zależy na czymś wyjątkowym, to dobrze sprawdzą się papiery o gramaturach zbliżonych i powyżej 300 g. Idealnie podkreślą cały przekaz i w sposób znaczący wpłyną na jego odbiór przez klientów. Grube papiery sprawiają wrażenie szlachetnych. Między innymi dlatego bardzo dobrze sprawdzą się w przypadku produkcji materiałów, które mają podkreślić reklamowany produkt lub usługę. Kredy 300 g znajdą doskonałe zastosowanie przy produkcji ulotek informacyjnych dla restauracji czy hoteli. Papiery o zwiększonej gramaturze nadają się wszędzie tam gdzie ważna jest kwestia wizerunku firmy. Dodatkowo ten efekt będzie podkreślony trwałością, jakością i doskonałym wyglądem tych papierów. Czynniki te w sposób znamienny wpłyną na efekt końcowy.

Generalnie wszystkie papiery wykorzystywane przez NaszeUlotki do produkcji ulotek (włącznie z ulotkami DL) są dostępne w dwóch wariantach: matowym i błyszczącym. Papiery powlekane matowe czy błyszczące sprawdzą się na wszystkich wydrukach, ważną jednak informacją jest to, że papiery matowe mają odrobinę dłuższy czas produkcji. Oznacza to, że zamawiając ulotkę DL wykonaną na papierze matowym trzeba się liczyć z tym, że czas jej wykonania będzie trochę dłuższy.
Chciałbym dodać, że moim zdaniem stosując grubsze papiery w wersji matowej podkreślimy walory estetyczne ulotki DL. Nie oznacza to, że ulotki na kredzie błyszczącej są gorsze. Jest bardzo dużo osób, które preferują papiery w wersji błyszczącej. W zasadzie to rzecz gustu osoby zamawiającej produkt. Dzięki tym wszystkim parametrom mamy możliwość optymalnego dopasowania projektu pod to, co chcemy uzyskać. Należy pamiętać, że część projektów będzie lepiej wyglądać na kredzie matowej, a inne lepiej wypadną na błyszczącym podłożu.

 

Ulotki DL uszlachetnianie

Wszystkie produkty proponowane w ramach tego sklepu są dodatkowo zabezpieczane specjalnym lakierem dyspersyjnym – dotyczy to również ulotek DL. Lakier ten, to specjalistyczny preparat zabezpieczający wydruk, który bezpośrednio wpływa na trwałość i jakość wydruków. Ulotki pokryte tym preparatem są trwalsze i nie ulegają tak szybkiemu zniszczeniu jak wyprodukowane bez tego zabezpieczenia. Dodać trzeba, że dzięki lakierowi podnosi się nieznacznie walor estetyczny produktu. Dzięki zastosowaniu lakieru dyspersyjnego ulotki są wytrzymalsze względem zarysowań, ścierania, jak również odbijania się farby. Substancja ta w sposób znaczący ogranicza te efekty co przekłada się w rezultacie na uzyskanie produktu wysokiej jakości.

 

Kolory ulotek DL

Ulotki DL drukuje się głównie wykorzystując przestrzeń kolorystyczną CMYK. Wszystkie dostępne gramatury i ich odpowiednie wersje matowe i błyszczące zadrukowywane są farbami triadowymi (CMYK). W czasie tworzenia projektu należy wykorzystywać kolory właśnie z tej palety. Ten zakres kolorów jest bardzo istotny dla procesu druku. Ważne jest to, że rozpiętość kolorystyczna tej palety daje osobie projektującej duże możliwości dobierania odpowiednich kolorów.

 

Sugestie

Jedną z istotniejszych spraw na którą należy zwrócić uwagę jest kwestia kolorów. Jeśli w projekcie umieścisz małe czarne litery to zadeklaruj im kolor 100% czarnego. Będziesz miał pewność, że wydruk nie straci na czytelności, natomiast drukarze będą mieli znacząco ułatwioną pracę. Inaczej jest w przypadku małych białych liter. Należy im zdeklarować minimalnie 6 punktów, nie warto robić ich mniejszych. Wynika to z naturalnych procesów zachodzących podczas druku. Małe białe litery, a zwłaszcza umieszone na obszarach, które są zadrukowane kolorami składowymi mogą wyjść nieczytelne. Podczas druku zachodzi naturalny proces rozciągania papieru. Nowoczesne maszyny są w stanie skompensować ten efekt, ale lepiej mieć na uwadze to zjawisko już w fazie projektowania.

Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę są tzw. aple, czyli powierzchnie zadrukowane tym samym kolorem. Jeśli chcesz by w danym miejscu pojawiła się nasycona czerń to powinieneś odpowiednio zadeklarować kolor. Chodzi o to, by nie licząc czarnej farby pojawiły się jeszcze inne kolory. Jeśli chcesz uzyskać głęboką czerń zadeklaruj dla poszczególnych kolorów takie wartości: dla cyjanu 40%, magenty 40%, żółtego 40% i w końcu dla czarnego (K) 100%. Przy tak zbudowanym kolorze możesz mieć pewność, że czerń w takim miejscu będzie mocno nasycona. Pamiętaj jednak, że dotyczy to dużych powierzchni.

Kolejną istotną sprawą jest odsunięcie ważnych elementów od krawędzi, która zostanie przycięta. Chodzi tu przede wszystkim o przesunięcie ważnych treści lub logotypu. Oczywiście projekt może być tak zrobiony by pewne elementy wychodziły na spady – czyli powierzchnie, które zostaną przycięte. Staraj się zawsze zwrócić na to uwagę tak by uniknąć niepotrzebnych problemów. Jeśli coś jest ważne i chcesz by było czytelne i estetyczne odsuń to przynajmniej o 3 milimetry od krawędzi cięcia.

Następną ważną sprawą są materiały bitmapowe. Staraj się używać plików o najwyższej jakości, pliki ściągnięte z sieci nie zawsze nadają się do wykorzystania w projektach do druku. Ważne jest to, by pliki wykorzystywane do druku miały rozdzielczość 300 dpi. Zasadniczo dotyczy to plików typu tiff czy jpg. Ważne jest to, że powiększenie rozdzielczości z 72dpi do 300 rzadko daje odpowiedni efekt. Trzeba powiedzieć, że czasem powiększenie jakiś nieskomplikowanych wzorów daje dobre efekty, ale są to stosunkowo rzadkie przypadki. Generalnie jeśli będziesz miał jakiś problem z uzyskaniem odpowiednich materiałów, możesz liczyć na moją pomoc. Innymi słowy: masz kłopot z materiałami – odezwij się w tej sprawie, wspólnie coś wymyślimy.

Rzeczą bardzo istotną dla samej skuteczności ulotki jest ilość treści jaką ona zawiera. Staraj się nie przesadzać z umieszczaniem zbyt dużej ilości informacji na jej powierzchni. Wybierz dla siebie dwie-trzy najważniejsze informacje i wyróżnij je. Pamiętaj zrób to tak, by potencjalny klient zwrócił uwagę na ten przekaz. Często nawet osoby, które zajmują się profesjonalnie projektowaniem materiałów do druku zapominają o tym. Równie często dzieje się to przez osoby, które zlecają wykonanie takich materiałów. Chcą one zamieścić jak najwięcej informacji o swojej firmie czy usłudze, tymczasem umieszczanie dużych ilości informacji wpływa negatywnie na przekaz. Efektem zbyt wielu informacji na powierzchni ulotki może być zignorowanie jej przez klienta docelowego. Innymi słowy elementy kluczowe powinny być widoczne na „pierwszy rzut oka”, wtedy będziesz miał pewność, że twój komunikat dotrze do klienta.

 

Kolportaż

Dużą zaletą ulotek DL jest jej optymalny format, który przekłada się na niedużą wagę. Dzięki temu ulotki te dają się w łatwy sposób rozpowszechniać, ich walory wpływają znacząco na możliwości kolportażu. Ulotki w formacie DL jest łatwo rozprowadzać. W sposób znaczący przyczynia się to do tego, że twoja reklama będzie za nieduże pieniądze docierać do klienta ostatecznego. Nie wolna zapominać, że produkt ten można wyprodukować w kilku wariantach. Dzięki temu ulotka DL pozostaje jednym z bardziej uniwersalnych produktów, a przy okazji, efekt końcowy może być dopasowany idealnie do twoich potrzeb. Format ulotki DL w połączeniu z różnymi wariantami czyni z niej jednym z najczęściej wybieranych produktów z oferty NaszychUlotek.

Koszyk
Koszyk
PRODUKT 0
faq
cms_payment
Jak-przygotować-projekt
cms_paypal
Newsletter

dzwoń od 9 do 19

© 2011 Nasze Ulotki. Wszelkie prawa zastrzeżone. Prosimy o nie rozpowszechnianie materiałów z tej strony!