Zamawiaj ulotki A5: wybierz gramaturę papieru.

 

 

Ulotki A5

Ulotki w formacie A5 doskonale sprawdzają się w wielu sytuacjach. Nie jest z góry powiedziane do czego mogą posłużyć, dzięki temu znajdują zastosowanie w każdej branży. Ulotki te mają na tyle uniwersalny format, że umieszczając odpowiednie informacji dla jakiejś kampanii możemy uzyskać potencjalnie doskonałą reklamę.

 

Ulotki A5 wykorzystuje się przede wszystkim w celach informacyjnych. Dzięki nim firma może informować o wytwarzanych przez siebie produktach lub świadczonych usługach. Jest to także doskonała forma informowania o różnych wydarzeniach medialnych, kulturalnych czy społecznych (a tym samym ich promowania). Stosunkowo nieduży format ulotki i dostępność w różnych gramaturach papieru powoduje, że koszt produkcji można elastycznie dopasować do własnych możliwości finansowych. Dzięki temu za naprawdę dobrą cenę można dotrzeć do różnorakich grup odbiorców. Ulotki A5 można wykorzystać jako typową ulotkę informacyjną, ale dzięki dostępnym opcjom i własnej kreatywności można z niej również zrobić produkt wysoko wyspecjalizowany. Kilka prostych zabiegów i ze zwyczajnej ulotki można zrobić kartę informacyjną specjalistycznego produktu. Uzyskać to można poprzez umieszczenie i rozlokowanie na niej odpowiednich informacji. Dzięki tym zabiegom powstaje doskonałe narzędzie marketingu.

 

Format ulotki A5

Ulotka A5 ma format 148 na 210 mm (netto); taką wielkość uzyskuje się po docięciu. Pamiętać jednak trzeba, aby podczas przygotowywania projektu dołożyć do podanego formatu po 3 mm spadu z każdej ze stron. Uzyskamy wtedy format większy, wynoszący 154 na 216 mm, ale dzięki temu, podczas produkcji, ulotki zostaną idealnie przycięte do odpowiedniego formatu. Dołożenie tych dodatkowych milimetrów jest konieczne do prawidłowego wykonania zlecenia.


Ulotka-A5-kategoria-opisu

 Gramatura papieru

Ulotki A5 dostępne są w kilku wariantach jeśli chodzi o gramaturę papieru. Ważne jest również to, że poszczególne papiery są dostępne w postaci matowej i błyszczącej. Dzięki tym walorom istnieje możliwość idealnego dopasowania cech ulotki do własnych założeń. Pamiętać trzeba, że gramatura papieru jest odpowiedzialna za jego sztywność. I tak, na przykład, papiery o gramaturze 130-135 g będą znacznie bardziej wiotkie od papieru 170 g. Przyjmuje się, że niższe gramatury częściej wykorzystuje się do produkcji wzorów, które mają trafić masowo na rynek. Kreda 130-135 g doskonale nada się do produkowania ulotek, których celem jest dotarcie do jak największej ilości odbiorców. Z kolei 170- i 250-gramowa kreda sprawdzą się doskonale przy materiałach, gdzie gramatura papieru wpływać będzie bezpośrednio na postrzeganie estetyczne takiej ulotki (a tym samym jej autora) przez odbiorcę. Zatem wyższe gramatury idealnie nadają się do tworzenia zaproszeń lub prestiżowych opisów towarów lub usług.

 

Jeśli zależy nam na stworzeniu czegoś naprawdę wyjątkowego, to najlepiej sprawdzi się papier o gramaturze 300. Jest to najwyższa dostępna gramatura w ofercie, która idealnie podkreśli produkt końcowy. Papiery tego typu sprawiają wrażenie bardzo szlachetnych, dlatego idealnie nadają się do produkcji materiałów, które mają podkreślać jakąś ofertę. Kreda 300 g doskonale sprawdza się przy produkcji ulotek informacyjnych dla restauracji i hoteli. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie ważna jest kwestia wizerunku. Trwałość, doskonały wygląd i „odbiór estetyczny” papieru przyczynią się do tego w sposób znamienny.

 

W zasadzie wszystkie papiery wykorzystywane do produkcji ulotek A5 dostępne są w dwóch typach: błyszczącym i matowym. Te dwa rodzaje papieru sprawdzają się na wszystkich wydrukach, ale trzeba zaznaczyć, że papiery matowe mają dłuższy czas produkcji. Oznacza to, że zamawiając ulotkę w takiej wersji trzeba się liczyć z trochę dłuższym czasem oczekiwania na produkt. W przypadku większych gramatur, kreda matowa wygląda moim zdaniem lepiej niż kreda błyszcząca. Oczywiście nie brakuje osób, które preferują papiery błyszczące. Jest to przede wszystkim rzecz gustu. Ważne jednak jest to, że dzięki tym dwóm parametrom mamy możliwość jeszcze lepszego i bardziej optymalnego dopasowania materiału pod projekt. Pamiętać trzeba, że niektóre projekty będą lepiej wyglądać na kredzie powlekanej matowej, a inne na błyszczącej.

 

Ulotki A5 - uszlachetnianie

Niezależnie od materiału na jakim drukowane są ulotki A5, są one dodatkowo zabezpieczone lakierem wodnym. Lakier ten wpływa na trwałość wydruków. Ulotki pokryte tą substancją niszczą się w dużo mniejszym stopniu, niż wydruki, do produkcji których nie wykorzystano tego uszlachetnienia. Wpływa on również na estetykę ulotek. Użycie tego preparatu najbardziej jednak przekłada się na trwałość produktu. Ulotki są wytrzymalsze, bardziej odporne na ścieranie, zarysowania i odbijanie się farby. Lakiery wodne niwelują wszystkie te problemy, co powoduje, że finalny produkt jest doskonałej jakości.

 

Kolory ulotek A5

Ulotki A5 drukowane są w gamie kolorów CMYK. Każda z dostępnych gramatur papieru zadrukowana jest farbami CMYK-owymi. Dlatego do tworzenia projektów można użyć wszystkich kolorów z tej palety. Dzięki temu można podejść do projektowania w sposób bardzo kreatywny, stosując pożądane kolory.

 

Sugestie

Pierwsze na co należało by zwrócić uwagę to kwestie związane z kolorami. Pierwsza sprawa dotyczy małych czarnych liter. Jeśli w projekcie się takie pojawią, to zadeklaruj kolor czarny w 100%. Wpłynie to na czytelność wydruku, a drukarz będzie miał znacznie ułatwioną pracę. Trochę inaczej wygląda sprawa małych białych liter – nie rób ich mniejszych niż 6 pkt. Nie powinno się ich robić mniejszych, gdyż naturalne procesy spowodują, że teksty takie będą nieczytelne. Chodzi tu przede wszystkim o rozciąganie się papieru podczas druku.

 

Jeśli na większych powierzchniach czy aplach (jednolicie zadrukowane powierzchnie) ma się pojawić głęboka czerń, to powinieneś zadeklarować odpowiedni kolor, którego składowe powinny być skonstruowane w poniższy sposób: Cyjan 40%, Magenta 40%, Yellow 40%, Czarny (K) 100%. Tak zbudowany kolor da Ci gwarancję dobrze nasyconej czerni.

 

Należy pamiętać, aby odsunąć o kilka milimetrów od krawędzi cięcia elementy kluczowe takie jak treści, logotypy itp. Jeśli projekt przewiduje elementy wychodzące na spad, wtedy nie należy brać powyższej wskazówki pod uwagę. Najważniejsze jest, aby treści i ważne obiekty były finalnie czytelne dla odbiorcy.

 

Wskazane jest aby korzystać z materiałów o wysokiej jakości. Jednym z kluczowych elementów jest rozdzielczość jaką mają zdjęcia lub bitmapy (jpg, tiff itp.). Materiały tego typu powinny mieć co najmniej 300 dpi. Powiększenie obrazu o rozdzielczości 72 dpi do 300 dpi rzadko przynosi dobre efekty. Czasami, nieduże elementy dają się tak sztucznie powiększyć, jednak są to sporadyczne przypadki. Z powodu stosunkowo niedużej wielkości ulotki znalezienie i dopasowanie odpowiednich materiałów nie powinno stwarzać problemów. Pamiętaj jeśli masz jakiekolwiek problemy z dopasowaniem materiałów pod projekt zawsze możesz liczyć na moją pomoc.

 

Słów kilka odnośnie samych treści umieszczanych na ulotce. Ulotki A5 dają możliwość umieszczania znacznej ilości treści, jednak trzeba uważać by z tym nie przesadzić. Zbyt mocne nasycenie reklamy przekazem może wywołać niepożądany efekt w postaci zignorowania takiej ulotki.   Pamiętaj, że sprawy dla Ciebie kluczowe powinny od razu się wyróżniać i być zauważalne.

 

Kolportaż

Ulotki A5 są pozycją uniwersalną. Ich stosunkowy nieduży format sprawia, że ulotki tego typu dadzą się w łatwy sposób rozpowszechniać. Dzięki temu dysponując niewielkim środkami można rozpowszechniać swoją reklamę. Ważne jest również to, że tego typu ulotka może być wyprodukowana w kilku wariantach. Drukując ulotki na różnych gramaturach papieru uzyskujemy różne efekty końcowe. Ulotki A5 są jednym z najpopularniejszych drukowanych obecnie formatów.

Koszyk
Koszyk
PRODUKT 0
faq
cms_payment
Jak-przygotować-projekt
cms_paypal
Newsletter

dzwoń od 9 do 19

© 2011 Nasze Ulotki. Wszelkie prawa zastrzeżone. Prosimy o nie rozpowszechnianie materiałów z tej strony!