Zamawiaj ulotki A6: wybierz gramaturę papieru.

 

 

Ulotki A6

Ulotka A6 stanowi idealne rozwiązanie dla osób potrzebujących taniej i w pewnym sensie szybkiej reklamy. Dzięki niedużemu formatowi i różnym gramaturom papieru koszt produkcji jest optymalny. Korzyści jakie płyną z inwestycji w ten produkt są naprawdę wysokie. Za nieduże pieniądze możliwe jest dotarcie do różnych grup docelowych. Można powiedzieć, że ulotki A6 służą do masowego informowania o produktach, usługach i wydarzeniach. Wykorzystywać je można jako zwyczajną ulotkę informacyjną lub po kilku zabiegach uczynić z niej kartę rabatową lub bon. Wystarczy w projekcie umieścić stosowną informację i dzięki temu uzyskujemy odpowiednie narzędzie marketingowe. Zazwyczaj klienci wykorzystują ten format ulotki jako typową reklamę rozpowszechnianą w klasyczny sposób.


Format ulotki A6

Format ulotki A6 to 105 na 148 mm (netto), taką wielkość będzie miała po obcięciu. Na etapie projektowania trzeba jednak dołożyć  po 3 mm spadu z każdej strony. Pojedynczy użytek będzie miał wtedy format 111 na 154 mm. W cyklu produkcyjnym ulotki te muszą zostać docięte do odpowiedniego formatu. Dzięki tym dodatkowym milimetrom będzie możliwe idealne przycięcie do właściwej wielkości. Format A6 doskonale nadaje się do umieszczania kluczowych informacji dla danej akcji reklamowej. Ważne jest również to, że nie ma z góry określonej funkcji dla ulotki A6 i jej powierzchnię można wykorzystać w różnoraki sposób. W zasadzie każda branża może skorzystać z tej formuły do rozprzestrzeniania kluczowych dla siebie informacji.


Ulotka-A6-makieta-kategoria

Gramatura papieru

Ulotki A6 są dostępne w kilku gramaturach papieru. Dodatkowo każdy z dostępnych papierów występuje w dwóch wariantach – błyszczącym i matowym. Dzięki różnorodności dostępnych materiałów ulotki te można dopasować do odpowiednich parametrów. Gramatura papieru bezpośrednio wpływa na jego sztywność. Odpowiednio papier 130-135 g będzie bardziej wiotki od papieru 170 gramowego. Istnieje pewna prawidłowość, niższe gramatury wykorzystuje się do druku projektów, które mają być skierowane na szeroki rynek. Innymi słowy papier 130-135 g idealnie nadaje się do masowego zarzucenia rynku materiałem reklamowym. Wyższe gramatury takie jak 170 g lub 250 g będą moim zdaniem bardziej nadawać się do tworzenia produktów prestiżowych takich jak wkładki informacyjne, bony czy małe zaproszenia.

Najwyższa dostępna gramatura papieru doskonale sprawdzi się wtedy kiedy zależeć Ci będzie na stworzeniu czegoś naprawdę wyjątkowego. Grubszy i sztywny papier podkreśli to co się na nim znajdzie po wydrukowaniu. Dodatkowo papier tego typu sprawia wrażenie szlachetniejszego, dzięki temu idealnie nadawać się będzie  do produkcji materiałów, których celem jest podkreślenie jakości naszej oferty. Papier 300 g idealnie nadaje się do produkcji zaproszeń, ulotek informacyjnych dla hoteli czy restauracji. Sprawdzi się wszędzie tam gdzie liczy się jakość i wizerunek jaki chcemy stworzyć .

Na wstępie wspomniałem, że papiery są dostępne w dwóch wariantach, matowym i błyszczącym. Obie formy doskonale wychodzą na wydrukach, jednakże trzeba wspomnieć o tym, że papiery matowe mają dłuższy czas realizacji – dłużej trzeba czekać na gotowy produkt. Chciałbym również dodać, że papiery matowe w przypadku grubszych gramatur prezentują się lepiej od kredy błyszczącej. Oczywiście to jest tylko moje zdanie. Naturalnie jest bardzo dużo osób, które uznaje tylko i wyłącznie kredę błyszczącą. Zasadniczo jest to kwestia gustu, warto jednak pamiętać, że dzięki możliwości druku na kredzie matowej lub błyszczącej możemy jeszcze lepiej dopasować materiał do projektu. Niektóre projekty będą lepiej wyglądać na papierze błyszczącym inne natomiast na papierze matowym.


Ulotki A6 uszlachetnianie

Ulotki A6 drukowane na jakiejkolwiek gramaturze papieru są dodatkowo zabezpieczane lakierem dyspersyjnym. Substancja ta podnosi w sposób znamienny jakość samego produktu. Dzięki niej gotowe ulotki nie niszczą się w takim stopniu jak takie wyprodukowane bez tego typu uszlachetnienia. Lakier ten podnosi również w pewnym stopniu walory estetyczne wydrukowanego użytku. Najważniejszą jednak zaletą jest to, że ulotki pokryte lakierem dyspersyjnym dłużej zachowują wysoką jakość i nie ulegają tak łatwemu ścieraniu. Częstym problemem podczas druku jest samoczynne odbijanie się druku i rysowanie. Lakier dyspersyjny niweluje tego typu problemy, dzięki temu otrzymujesz produkt najwyższej jakości.


Kolor ulotek A6

Wszystkie ulotki A6 produkowane są w pełnej gamie kolorów. Niezależnie od gramatury papieru ulotki te są drukowane w palecie kolorystycznej CMYK. Dzięki temu tworząc projekty można użyć wszystkich kolorów z zakresu tej palety. Daje to możliwość bardzo kreatywnego podejścia do samego etapu tworzenia projektu.


Sugestie

Odnośnie kolorów. Pamiętaj jeśli w projekcie ulotki pojawiają się małe, czarne litery to zadeklaruj dla nich 100% czarnego koloru. Dzięki temu drukarz będzie miał ułatwione zadanie, a ty będziesz miał pewność, że litery będą czytelne. Jeśli natomiast w tle bądź na dużych powierzchniach pojawić się ma nasycona czerń (głęboki czarny) to składowe tego koloru powinny wyglądać mniej więcej tak: Cyjan 40%, Magenta  40%, Yellow  40%, K  100% (czarny). Dzięki temu zabiegowi będziesz miał gwarancję, że kolor czarny na tej ulotce będzie dobrze nasycony.

Odsuń o parę milimetrów od krawędzi cięcia elementy kluczowe takie jak logo czy treści ulotki. Oczywiście projekt może posiadać detale idące na spad. Ważne jednak jest to, by detale istotne dla projektu były w efekcie końcowym czytelne dla klienta docelowego.

Używaj materiałów o wysokiej jakości. Zwracaj szczególną uwagę na rozdzielczość bitmap jakich używasz. Dobrze jest kiedy zdjęcia czy grafiki mają przynajmniej 300 dpi. Oczywiście niewiele Ci da jeśli powiększysz zdjęcie na siłę. Jakość grafiki niewiele zyska jeśli zrobisz z 72 dpi 300 dpi. No chyba, że stwierdzisz, że jest ono wystarczające dobre pod względem jakości. Zaletą ulotki A6 jest to, że do ich wykonania wykorzystać można stosunkowo niewielkie zdjęcia. Wynika to z tego, że dla ulotki o formacie 105 na 148 mm stosunkowo prosto jest zdobyć zdjęcia i materiały bitmapowe o rozdzielczości 300 dpi.

Nigdy nie przesadzaj z ilością treści jaką umieszczasz na ulotce A6. Przy tym formacie jest ważne by klient, który otrzymuje taką ulotkę od razu się nią zainteresował. Staraj się by najważniejsze informacje od razu trafiały do oczu klienta. Niektóre osoby o tym zapominają i tworzą projekty, które zawierają bardzo duże ilości informacji, przez co wkrada się szum informacyjny. Lepiej mniej i bardziej treściwie, niż dużo i nijak. To na czym Ci zależy wyróżnij, zaznacz tak by od razu docierało do klienta.


Kolportaż

Ulotki A6 w prosty i szybki sposób dają się kolportować z racji niedużego formatu i małej wagi nawet przy wyższych gramaturach. Ulotki te będzie można łatwo rozpowszechniać. Ich nieduży format pozwoli za rozsądne pieniądze wykorzystać firmy specjalizujące się w roznoszeniu reklamy drukowanej. Ulotki te idealnie nadają się do roznoszenia i rozdawania. Jednak nie można zapominać, że format ten w połączeniu z różnymi gramaturami papieru daje możliwość wykorzystania tego produktu na wiele sposobów.

Koszyk
Koszyk
PRODUKT 0
faq
cms_payment
Jak-przygotować-projekt
cms_paypal
Newsletter

dzwoń od 9 do 19

© 2011 Nasze Ulotki. Wszelkie prawa zastrzeżone. Prosimy o nie rozpowszechnianie materiałów z tej strony!